Оздоровлення малят


Гімнастика пробудження для дітей дошкільного віку
«Сніжинки»
Вихователь. Сніжинки з хмаринки повилітали,
Сніжинки повільно в небі літали.
А потім лягли тихенько до ніг,
І землю закутав біленький сніг.
1.       В. П. – лежачи на спині, ноги разом, руки вздовж тулуба.
Повільно підняти руки вгору.
Повернутись у В. П. (Повторити 4 рази.)
Вихователь.   Білі пухнасті сніжинки лежать,
Від сонечка яскраво блищать,
Очі людям всім сліплять.
2.       В. П. те саме.
Разом розвести руки і ноги в сторони.
Повернутися у В. П. (Повторити 4 рази.)
3.       В. П. – лежачи на животі, руки під підборіддям, ноги разом.
Віджатися руками від підлоги; підняти голову і плечі.
Повернутися у В. П. (Повторити 4-5 разів.)
Вихователь. На землю все сиплються і сиплються сніжинки, як фарфорові квіти.
4.       В. П. – сидячи, ноги розставлені в сторони, руки в упор за спиною. Нахил уперед, торкнутися руками носка ноги.
Повернутись у В. П.
Те саме виконати до другої ноги.
(Повторити по 2 рази до кожної ноги.)
Вихователь. Налетів вітерець – пустунець, підняв сніжинки і поніс.
5.       Сидіння навколішки, руки підняти вверх.
Вихователь.  Біла мітла хуртовини
Дороги замітає.
Снігом все навколо Рівно застеляє.
6.       Ходьба звичайна, високо піднімаючи коліна («переступати через кучугуру»).
Вихователь. Не боїмось холоду ми,
Не боїмось морозу,
Ніколи нас, зимонько,
Ти не заморозиш.
         Стрибки на двох ногах, 5 – 6 стрибків чергувати з ходьбою.
7.       Вправи на дихання «Подихаємо на сніжинку».
8.       Вправа «Стряхнемо водичку з рук».


«Сонечко»
1.     Сонечко прокидається- В.п. – лежачи на животі.
Сонечко прокинулося і дивиться
На діток. Сонечко заховалося.
Підняти голівку – сховати голівку.
2.     Сонечко виглядає із-за хмари.
В.п. – те саме. Повертання голови вправо-вліво.
3.     Сонечко посилає свої промінці вгору.
В.п.  – сидячи, руки в кулаки перед грудьми. Розтулити кулачки, руки вгору. Сховати руки з кулачками перед грудьми.
4.     Сонечко всім посилає свої промінці.
В.п. – стоячи на колінах, руки в кулачках перед грудьми. Руки розвести в сторони, поворушити пальчиками. Повернутись у в.п.
5.     Де сховалося сонечко? - В.п. – лежачи на животі. Заглянути під ліжко.

«Жучок»

Вихователь. Жив – жив жучок, який не мав друга. Цілий день він літав від квіточки до квіточки, від кущика до кущика і дуже втомився. Заснув у траві. Крапелька роси впала жучкові на обличчя. Жучок прокинувся і заворушився.
1.       В. П. – лежати на спині – повертатися на лівий, а потім правий бік. (двічі).
2.       В. П. те саме – потягування, піднімаючи руки в гору.(Повторити 4 – 5 разів).
-           Побачив жучок метелика, хотів його спіймати.
3.       В. П. – лежати на животі, ноги зігнути.
4.       Поворот ліворуч, дістати лівою рукою до п’ятки лівої ноги.
5.       Повернутись у В. П.
6.       Те саме правою ногою.
(Повторити по 3 рази).
-           Метелик сів йому на носик і знову злетів. Жучок розгнівався і почав махати ліпками.
7.       В. П. – сидячи, руки в упор позаду, ноги зігнуті в колінах і розведені в сторони, енергійні махи ногами.
-           Метелик сів на квітку. Жучок хоче дотягнутися до метелика.
8.       В. П. – сидячи, ноги разом.
9.       Нахил уперед, дотягнутися до носків ніг.
10.  Повернутись у В. П.
-           Жучок поповз слідом за метеликом.
11.  Повзання, ходьба.
12.  В. П. – стійка на «високих» чотирьох.
13.  Підняти ліву руку вгору і повернутися ліворуч.
14.  Те саме праворуч.
15.  Ходьба звичайна в колоні, біг зі зміною темпу.
-           Метелик і жук летять.
16.  Ходьба з рухами рук
17.  Вправа на дихання « Подуй на метелика».
 

«Ліпимо зі снігу»
Вихователь.   Снігу, снігу намела
Віхола лапата.
Ой, як гарно дітворі
Зі сніжком пограти.
-           Зі снігу як із пластиліну можна ліпити все, що заманеться. Сьогодні ми перетворимося на скульпторів і виліпимо казкових героїв зі снігу.
1.       «Колобок»
1)      В. П. – лежачи на спині.
2)      Притиснути зігнуті ноги до живота, обхопити їх руками.
3)      Повернутись і В. П.
2.       «Рибка»
1)      В. П. – лежачи на животі, руки на підлозі зігнуті в ліктях.
2)      Підняти вгору прямі руки і ноги.
3.       «Кошенята»
1)      Повзання на «середніх» чотирьох.
2)      Повзання на «високих» чотирьох.
4.       «Цуценята»
1)      В. П. – сидячи руки в упор за спиною.
2)      Зігнути ліву ногу.
3)      Повернутися  у В. П.
4)      Зігнути праву ніжку.
5)      Повернутися у В. П.
5.       «Пташка»
1)      В. П. – стоячи навколішки, руки на поясі.
2)      Поворот ліворуч, руки в сторони.
3)      Повернутися у В. П.
4)      Поворот праворуч.
5)      Повернутися у В. П.
6.       «Гномики» - ходьба навприсядки.
7.       «Людина» - ходьба звичайна.
8.       «Ведмедик» - ходьба на зовнішній стороні ступні.
9.       Ходьба з підніманням зігнутої ноги в коліні.
10.  Біг у середньому темпі.
11.  Ходьба на носках.
12.  Вправа на дихання «Погріємо руки».


«Ведмежата-силачі»
  В и х о в а т е л ь. Настала весна, пригріло сонечко, і всі тварини почали прокидатися, а серед них – і ведмедики. І зараз ми з вами перетворимося на них. Після сплячки ведмедям необхідно розім’ятися.
     Вправа 1
1)      В. П. – сидячи, ноги разом, руки з гирями на колінах.
2)      Праву руку з гантеллю підняти вгору.
3)      Опустити її вниз а ліву - підняти.
(Кожною рукою тричі)

Вправа 2
1)      Поставити ноги на ширині пліч.
2)      Нахилитися вперед, торкнутися гирями правої ноги, потім – посередині та лівої ноги.
(Повторити тричі)

Вправа 3
1)      Ноги на ширині пліч, руки з гирями біля тулуба (пояса).
2)      Нахил тулуба ліворуч, праву руку підняти над головою.
3)      Нахил праворуч, ліву руку підняти над головою.

     Вправа 4
      Ноги поставити разом, руки з гирями простягнути перед собою і присідати (5 разів)
     
      Вправа 5
1)      Ходьба навприсядки.
2)      Ходьба звичайна,високо піднімаючи коліна.
3)      Біг на носочках – «метелики летять», стрибки – «жабки».
4)      Ходьба звичайна.

       Вправа 6
       Вправа для розвитку дихання «Подуй на метелика» (тричі)


«Гномики»
Вихователь. Лісові гномики – маленькі чоловічки, які живуть в лісі в маленьких будиночках.
-           Ранок, гномики сплять, з боку на бук повертаються.
Повороти на лівий і правий бік по черзі.
(Повторити 3 рази.)
-           Солодко потягаються.
Діти, лежать на спині, піднімають руки в гору і потягуються.
(Повторити 4 – 5 разів.)
-           Настав час умиватися. Гномики дістають водичку з криниці.
Діти, лежачи на животі, піднімають по черзі ліву та праву руки вгору, прогинаються.
(Повторити по 3 рази кожною рукою.)
-           Водичка чиста, холодна.
Діти, стоячи навколішки, виконують колові рухи руками навколо обличчя.
(Повторити по 3 – 4 рази кожною рукою.)
-           Заглянемо в криницю, подивимось, чи чисті в нас обличчя.
Діти, спираючись на руки та ноги, нахиляються вперед, згинаючи руки в ліктях.
( Повторити 5 разів.)
-           Розвеселилися гномики, почали бавитися, пішли, наслідуючи «ведмежат».
-           Весело гномикам, взяли вони рюкзаки і вирушили в дорогу.
Діти виконують ходьбу у напівприсяді, імітують ходьбу з рюкзаками.
-           Струмочок весело біжить, а гномики – за ним.
Діти біжать у середньому темпі. Потім виконують вправу для розвитку дихання «Подуємо на листочок»


«Буратіно»
Вихователь. Вирішив майстер зробити собі дерев’яного чоловічка. Для цього потрібно взяти рівненькі деревинки.

-           Вирізав спочатку голівку.
1)      В. П. – лежачи на спині, руки біля тулуба.
2)      1-2 повороти голови ліворуч – праворуч.
(Повторити 5 – 6 разів.)

-           Ручки рівненькі піднімаються вгору.
1)      В. П. те саме.
2)      1-2 повороти голови ліворуч – праворуч.
(Повторити 5-6 разів.)
3)      Піднімання лівої (правої) руки вгору.
(Повторити по 3 рази.)

-           Ніжки спритно розминаються.
1)      В. П. те саме.
2)      Підняти ліву ногу, повернутись у В. П.
(Повторити тричі.)
3)      Підняти праву ногу, повернутися у В. П.
(Повторити тричі.)

-           Повертається чоловічок, озирається.
1)      В. П. – лежачи на спині.
2)      Поворот на лівий бік, повернутися у В. П.
(Повторити тричі.)
3)      Поворот на правий бік, повернутися у В. П.
(Повторити тричі.)

-           Підвів голівку. Ой, як цікаво!
1)      В. П. – лежачи на животі, руки під підборіддям.
2)      Підняти голову вгору, упор на руки, прогнутися, повернутись у В. П.
(Повторити 6 – 7 разів.)

-           Годинник на стіні лічить час.
1)      В. П. – стоячи навколішки, руки на поясі.
2)      Нахил тулуба ліворуч, повернутись у В. П.
3)      Нахил тулуба праворуч, повернутись у В. П.
(Повторити по 3-4 рази у кожний бік.)

-           Піднімається Буратіно.
1)      В. П. – стояти рачки.
2)      Випрямити ноги, повернутись у В. П.
(Повторити 6-7 разів.)

-           Скочив хлопчик на ноги і  гайда в дорогу!
1)      Звичайна ходьба (20 с.)
2)      Ходьба, високо піднімаючи коліна (20 с.)
3)      Біг у середньому темпі.
4)      Вправа на дихання.


«Колосок»
Вихователь. Півник жив та мишенята
У красивому двірку.
Півник сильний, заповзятий
Мишенята – ледарі.
Півник рано прокидався,
Навкруги він озирався (повороти головою ліворуч – праворуч лежачи –
                                                                                                       7-8 разів)
І кричав: «Ку-ку-рі-ку!»
Якось півник працював –
Він подвір’я замітав (лежачи рухи раками ліворуч-праворуч – по 4 рази в
                                                                                                 кожну сторону)
І знайшов там колосок.
Колосок такий важкий,
Подивіться он який! (Діти лежачи піднімають прямі ноги вгору, руки за
                                              головою – 6-7 разів.)
-Круть і Верть, а ну робити!
Колосочок молотити!
А вони:
-Тільки не я! (Діти лежачи на спині махають руками і ногами.)
Сам до млину він пішов
І муки там намолов. (Діти лежачи на спині, виконують вправу «Ножиці» -
                                             махи ногами  - 6-7 разів.)
Замісив наш Півник тісто, (діти, лежачи на животі, віджимаються на      
                                                     руках  – 6-7 разів)
Пиріжечків  наліпив
І у пічку посадив. (Діти, сидячі навколішки, плескають в долоні та
                                   виконують прямі рухи рук уперед – 6-7 разів.)
Мишенята вже біжать,
Просять їх почастувать. (Діти, сидячі на краю ліжка, виконують вправу
                                              «Велосипед» - 6 разів.)
Півник каже:
-Ну, ну, ну!
Мишеняток я провчу.
Ви підіть та попрацюйте. (Діти крокують біля ліжка, похнюпивши голови.)
-Ми будемо допомагати,
Ми будемо працювати! (Діти весело стрибають біля ліжка.)
Діти проходять по масажних килимках та «доріжках здоров’я».



Пізнавальна інформація про оздоровлення малят
Роль сім'ї у вихованні дошкільного віку важко переоцінити. Родина як перший інститут соціалізації має вирішальний вплив на розвиток основних рис особистості дитини, на формування у нього морального - позитивного потенціалу. Саме в сім'ї діти здобувають перший досвід соціального життя, отримують уроки моралі, розширюється їх кругозір, формується характер, у сім'ї закладаються початкові життєві позиції.
Діяльність батьків і педагогів в інтересах дитини може бути успішною тільки в тому випадку, якщо вони стануть союзниками, що дозволить їм краще пізнати дитину, побачити її в різних ситуаціях і таким чином допомогти дорослим у розуміння індивідуальних особливостей дітей, розвиток їх здібностей формуванні ціннісних орієнтирів, подолання негативних вчинків і проявів у поведінці.
Особливо ці положення цінні в роботі дошкільного закладу з пріоритетним напрямком у фізкультурно-оздоровчій роботі. Адже створення сприятливих умов для фізичного виховання дітей тільки в рамках дошкільного закладу не є достатньо ефективним заходом. Частина часу активного неспання діти проводять в сім'ї, і на батьків лягає особлива відповідальність за здоров'я дитини. Важливою умовою успішної роботи в сім'ї стало висування першочергових завдань:
1. Формування позитивної мотивації здорового способу життя, активне включення батьків на оздоровлення дітей.
2. Впровадження інноваційних здоров'язберігаючих технологій в дитячому садку і сім'ї. Спільно з батьками зроблений вибір програми з фізичного виховання в користь ігрових технологій. Дуже важливим чинником є його емоційне благополуччя і комфорт. Спільна робота з сім'єю з питань оздоровлення дає позитивні результати.   
     Сім'я і дитячий садок мають свої особливі функції і не можуть замінити один одного. Наші спостереження показують, що в життя входить нове покоління батьків, які розуміють значення здорового способу життя, гарної освіти та виховання і прагнуть забезпечити його для дитини. Спільна робота саду і сім'ї сприяють вирішенню цих завдань.



Фізкультхвилинки  для дітей дошкільного віку

«Кошенята»
1. Вправа виконується на ліжку.
Вихователь: Ми веселі кошенята.
Треба нам уже вставати,
Снились нам хороші сни,
Раді і веселі ми.
(Потягування, перевертання з боку на бік, прогинання спинки з положення стоячи на «четвереньках».)
2.Наступні вправи виконуються біля ліжечка.
Вихователь: Наші лапки маленькі, як подушечки м’якенькі. В.п. – о.с., руки за спиною. 1 — руки в сторони. 2 – руки вперед, сплеск у долоні. 3 — руки в сторони. 4 — в.п. Повторити 4-6 разів у середньому темпі.
3. Вихователь. Привітаємось ми з другом, посміхнемося йому. В.п. — ноги на ширині плечей, руки на поясі. 1 – поворот тулуба вправо, посміхнутися. 2 — в.п. 3 — поворот тулуба вліво, посміхнутися. 4 — в.п. Повторити 4-6 разів у повільному темпі.
4. Вихователь. Гарно себе почуваєш, лапками чеберяєш. В.п. — сидячи, руки в упорі ззаду. 1 — підняти праву ногу вгору, витягнути носок. 2 — в.п. 3 — підняти ліву ногу вгору, витягнути носок. 4 — в.п. Повторити 4-6 разів у повільному темпі.
5. Вихователь. Полюбляєш молочко, ще й смачну сметанку. В.п. — ноги нарізно, руки на поясі. 1 — присісти, нахилити голову вниз. 2 — в.п. Повторити 4-6 разів у середньому темпі.
6. Вихователь. Спритні котики стрибають і радо всіх вітають. Стрибки 8-10 разів у середньому темпі.
7. Дихальна вправа «Кошенята дують на кашу». 1 — вдих. 2 — видих.
9 В.п. – те саме. Виконується дихальна гімнастика. Піднімаючи руки вгору, діти роблять вдих, трохи затримуючи повітря, потім, нахиляючись, роблять повільний видих.







«Кіт»
Кіт збирався до роботи (потягуються)
Та завадили турботи: (розводять руки в сторони) 
Треба висушить хвоста, (показують "хвіст")
Накрутити вуса,
Почесати живота. (гладять живіт)   
І помити писок.
Цілий день такі турботи, (лічать пальцем)

Що не встигнеш до роботи! (розводять руками, крутять головою).

«Зайченята»
Забавлялись зайченята, (встають, руки піднімають вгору)
Виглядаючи маму і тата. (руки на поясі, повертаються праворуч-ліворуч)
Ось так лапку до лапки. (плескають в долоні)
Ось так шапку до шапки. (руки піднімають до голови)
Ось так — вусом потрусили.(хитають головою)
Так — так — так! (стрибають на місці). 

«Вітер»
Сильний вітер до землі 
гне дерева молоді, (присідають)
А вони ростуть, міцніють (піднімаються)
Вгору тягнуться, радіють. (встають навшпиньки, руки тягнуть вгору)

«Квіти»
Посадили квіточки на нашім квітнику. (нахили тулуба вперед)
Стебельця високі, (підняти руки вгору)
Листочки широкі, (руки в сторони)
Корінці низенько, в землі глибоченько. (присідання)
Гарні наші квіточки, гарні наші діточки! (встати, помилуватися собою)




«Ранок»
Сяє сонечко привітно, (розвести кисті рук, показати сонечко)
Квітка з пуп’янка розквітла. (долоні притиснути одна до одної, пальці розвести по колу, вигнувши)
Вітер квітку колихає, (погойдати кистями рук вліво-вправо)
Вліво-вправо нахиляє.
Метелики прилітають (махи руками, присісти)
І на квіточку сідають.

«Метелики»
На зеленому лужку
Метелики літають.
З квітки пурхають на квітку,
Начебто стрибають.


«Бджілка»
На квіточку бджілка сіла,
Сіла, посиділа,
Пилок назбирала,
Далі полетіла. З-з-з-з!

«Кульбабки»
Подмухай на кульбабку –
Злетять кульбабенята.
Подмухай іще дужче,
Як хочеш сильним стати.



Тема: «Золота осінь»
 Мета: Вчити розрізняти і називати дерева, їх листя, милуватися красою осінніх дерев, розуміти, чому осінь називають «золотою».
 Спостереження Восени дерева святкують свій останній бал. Осінь називають «золотою», коли дерева надягають свій осінній наряд. Він дуже красивий і багатобарвний.
 Ось берізка і липа мають листочки тільки жовтого кольору, на клені - жовті, червоні, багряні, на дубі тільки бурі. А ось на тополю листя зелене. Яке ж дерево найкрасивіше? 
Зупинимося біля нього і помилуємося його красою. Після холодних днів листя почнуть швидко міняти колір.
Давайте назбираємо красивих листя і разом складемо осінній букет. З листя яких дерев ми склали букет? «Золота осінь» настає в другому місяці осені - жовтні. художнє слово
 • Якщо в жовтні листя з берези і дуба опадає повністю - буде тепла зима, а то й повністю - зима буде суворою.
 • З верхівок дерев обсипалися листя - на ранню зиму.
• Листя з липи обсипалися рано - буде холодна зима.
 Рухлива гра «Знайди собі пару» Діти стають парами, хто з ким хоче. За умовним сигналом дорослого (використовується бубон, дзвіночок і т. П.) Діти розбігаються по майданчику і знаходять листок якогось дерева. За командою: «Знайди собі пару» дитина шукає пару з таким же листочком, як у нього. Коли пари зібралися, діти називають, з якого дерева у них листочки. Потім по умовному сигналу діти знову розбігаються врозтіч і по команді «Знайди собі пару» знову поспішають стати парами так, як стояли раніше. Гру повторюють кілька разів. - кидати м`яч в парах знизу двома руками-  присідати з мішечком на голові.

Коментарі

Популярні публікації