Наші будні


Фонетична зарядка











Театралізація до казки «Коза дереза»
Мета. Виховувати у дітей інтерес до українських народних казок, до театралізованої діяльності.
Розвивати на основі театралізованої діяльності моральні почуття (справедливість, чесність, вихованість, співпереживання); мовленнєві здібності (емоційність, виразність, комунікативність).
Вчити дошкільників думати, робити висновки, аналізувати, узагальнювати.
Термін реалізації проекту: два тижні.
Діагностика знань, умінь та навичок, які знадобляться для реалізації задуму (додається).
Очікування: у вихованців зросте інтерес до українських народних казок, розуміння їх моральної цінності.
Збагатиться естетичний досвід дітей на основі знань про театр та театралізовану діяльність.
Сформуються комунікативні навики, емоційна виразність мови.
Учасники проекту: вихователь, помічник вихователя, музичний керівник, діти, батьки.
Мотиваційний етап.
Після проведення тематичного циклу "У світі казок" провести з дітьми:
·         Бесіду про улюблені народні казки.
·         Словесну гру "Опиши улюбленого героя з казки" (його ім'я, його друзі, його вороги, чим подобається).
·         Дидактичну гру "Вмію - не вмію" (оцінити наші можливості у підготовці до драматизації)
·         Скласти "древо цілей" - завдання і справи, які будуть вирішуватися з дітьми для підготовки до драматизації (зразок додається).
·         Продумати разом з дітьми, хто нам допоможе в підготовці, форму звернення до них за допомогою.
·         Домашнє завдання для дітей: розповісти батькам про нашу ідею, запросити їх до участі.
·         Вирішити хто буде нашими глядачами.
Інформаційний етап.
Дидактичні ігри:
·         "Впізнай за описом" - вчити розпізнавати казкових героїв за описом характерних їм ознак та вчинків.
·         "Який ти голос маєш - я тебе впізнаю" - розпізнавати герої казок за характерним їм тембром голосу.
·         "Концерт" - приспівування відомих пісень казкових героїв, впізнаючи їх за мелодією.
Рухливі ігри:
·         "Коза та вовк" - біг врозтіч, ловіння, дії за сигналом.
·         "Дострибни до кізоньки" - стрибки в довжину з місця.
·         "У ведмедя у бору" - спів, імітація рухів, біг врозтіч, ловіння.
·         "Зайчик сіренький умивається" - співвідношення слів і рухів, імітація характерних рис зайчика.
·         "У лісі темному" - підлізання, ходьба на носках і п'ятах.
Інтелектуальна діяльність з елементами творчості:
·         Вправа "Впізнай, який я" - визначення полярного стану людини виразом обличчя (добрий - злий, веселий - сумний...)
·         Вправа "Передражни мене" - граючись попарно, одна дитина показує "свій стан", інша навпаки (плаче - сміється...)
·         Пантоміма "Впізнай, хто я" (за допомогою рухів, жестів, виразу обличчя створити образ героя).
·         Визначення емоційного стану за допомогою фотознімків та малюнків.
Навчальна діяльність:
·         Читання казки "Коза - дереза" (мовленнєве спілкування, художня література).
·         Слухання грамзапису казки "Коза-дереза", малювання "Зайчикова хатка".
·         "Ведмедик-помічник" - аплікація, ознайомлення з природою.
·         "Де живе рак?" - ознайомлення з природою, мовленнєве спілкування.
·         "Раз, два, три - друзі всі допомогли" - математика, конструювання.
·         "До вовка на гостину" - ліплення, ознайомлення з навколишнім.
·         Слухання опери "Коза-дереза" - музичне заняття.
Поза заняттями:
·         Розгляд ілюстрацій.
·         Театралізовані етюди.
·         Бесіди про акторів, театр, театральні професії.
·         Творчі ігри ("Театр", "Подорож у казку", за мотивами українських казок).
Репродуктивний етап.
Дидактичні ігри:
·         "Плутанина" - визначити з якої казки герой.
·         "Казкове лото" - скласти послідовність кадрів з казки.
·         "Проведи стрілку" - взаємозв'язок героя з емоційним настроєм.
·         "Що я роблю" - відтворення дій, притаманних актору, режисеру, костюмеру і т.д.
Творчі ігри:
·         "Театральна майстерня" - виготовлення нескладних атрибутів до казки "Коза - дереза".
·         "Театр для ляльок" - програвання ролей казкових героїв.
Навчальна діяльність.
·         Переказ казки "Коза-дереза" - (художня література, мовленнєве спілкування).
·         "Мій улюблений казковий герой" - малювання, елементи грамоти.
·         "Зайчикові друзі" - колективне ліплення.
·         "Ми спішимо на допомогу зайчику" - фізкультура.
Поза заняттями:
·         Спілкування, співпраця з батьками по виготовленню рольових костюмів.
·         Уточнення знань про моральні вчинки герої казки.
·         Індивідуальна робота з дітьми, що були відсутні на попередніх етапах.
·         Вправа "Домалюй" - розвиток уяви.
·         Розподіл і репетиція ролей.
Узагальнюючий етап.
Дидактичні ігри:
·         "Кому потрібні казки?" - висловлення власних думок дітей.
·         "Відгадай казку" - називати казку за почутим коротким уривком.
·         "Що кому потрібно для роботи" - узагальнення знань про театральні професії.
Навчальна діяльність:
·         Виготовлення запрошень на виставу - аплікація, ознайомлення з навколишнім.
·         Написання листа друзям, які хворіють - мовленнєве спілкування, малювання.
·         "Казка навчить, як на світі жити" - контрольне заняття з ознайомлення з навколишнім і мовленнєвого спілкування.
Творчі ігри:
·         "Вистава" - самостійний вибір теми, розподіл ролей.
·         "Сім'я" - ігрова ситуація: "Збираємося до театру".
Поза заняттями:
·         СХД - виготовлення квитків на виставу.
·         Індивідуальна робота з дітьми, що були відсутні на попередніх етапах.
·         Репетиція ролей.
·         Огляд костюмів, обговорення декорацій.
·         Виставка робіт "З казкою веселіше", виготовлених спільно з батьками.
Творчий етап.
·         Драматизація казки "Коза-дереза" для батьків.
·         "До нас приїхав театр" - вистава для дітей молодшої групи.
·         "Ми вас чекали" - повторення драматизації казки для відсутніх дітей.
·         Дидактичні ігри:
·         Вправа "Запрошення до театру" - проявити творчий задум для запрошення друга до театру.
·         "Придумай інший кінець казки" - розвиток креативності, індивідуальності.
Навчальна діяльність:
·         "Я - артист" - малювання за задумом. Конкурс малюнків.
·         "Ось такою була казка" - мовленнєве спілкування, аплікація (використання нетрадиційних технік виконання роботи: з пластомаси, блискіток, природного матеріалу тощо.)
·         Проспівування ролей всі казкових героїв на музичному занятті (виховання індивідуальності, впевненості у своїх здібностях).
·         Виготовлення казкової книжки - конструювання (колективне).
Поза заняттями:
·         Творчі ігри за казкою.
·         Придумування рухів під музику.
·         Конкурс "Казкові модельєри" - демонстрація рольових костюмів, творчий задум у їх доповненні.
·         Анкетування батьків про те, які інтереси, нові знання, запитання з'явилися у дітей.
Рефлексивно-оцінювальний етап.
Бесіди з дітьми:
·         Як усе розпочиналося?
·         Як ми придумали і хто допомагав виготовити такий цікавий казковий будиночок (древо цілей)?
·         Чия роль була найцікавіша? Чому?
Комбіноване заняття "Ми вдячні за допомогу" із зображувальної діяльності (аплікація, ліпка, малювання із застосуванням традиційних і нетрадиційних технік). Пригадати разом з дітьми хто допомагав у підготовці до драматизації, висловити їм свою вдячність - виготовити подарунки.
Вистава для наших ляльок.
Висновки вихователя.
Автори проекту:


Заняття з елементами театралізації «На допомогу бджілці Майї»

Опис матеріалу: у запропонованому конспекті безпосередній освітньої діяльності для дітей другої молодшої групи «На допомогу бджілці Майї» використовуються фрагменти з сучасних мультфільмів, які зацікавлять малюків і викличуть бажання брати участь у театралізованій діяльності.
Мета: Залучати дітей до театралізованої діяльності через ігри - драматизації з використанням сучасних героїв з мультфільмів.
Завдання: формувати та активізувати у дітей пізнавальний інтерес, мовленнєву активність. Розвивати інтонаційну виразність мовлення, мислення, уміння міркувати.
Розвивати дрібну моторику з допомогою пальчикових ігор. Закріплювати знання основних кольорів.
Удосконалювати вміння визначати і передавати емоційний стан героїв з казок мімікою, жестами. Розвивати інтерес до сценічного мистецтва.
Виховувати любов до казок, вміння співпереживати героям казок, які потрапили в біду, бажання прийти на допомогу.
Матеріал: Сюжетні картинки з сучасних мультфільмів: "Маша і ведмідь", "Смішарики", "Лунтік", "Бджола Майя". Кошик з дзеркалами, крильця, вусики для метеликів, Лунтіка і коника-стрибунця Кузі.
Різнокольорові кружечки з картону і прищіпки для гри "Склади квітку".
Аудіозапис: «Шум дощу», «Танок метеликів».
Попередня робота: Читання, перегляд відеозапису російських народних казок, мультфільмів, розглядання ілюстрацій до них. Розучування пальчикових ігор, пісеньок, ігри - драматизації 
Хід:
- Зібралися ми з вами в коло.
Я - твій друг і ти мій друг!
Міцно за руки візьмемося
І посміхнемося один одному!
- Молодці! Посміхнулися і подарували один одному гарний настрій!
- А тепер давайте посміхнемося нашим гостям і скажемо: "Привіт!"
- У мене для вас є сюрприз - ось така корзиночка.
А корзиночка ця не проста, а чарівна, тому що в ній люблять ховатися казки. А ви любите казки?
- Які казки ви знаєте?
- Але от, щоб корзиночка відкрилася, необхідно вимовити магічні слова:
Гра з рухами
"Йшов котик по лавці".
Йшов котик по лавці-
Роздавав булавочки
Йшов по лавочці-
Роздавав копієчки
Кому-10, кому-5
Будемо казку починати!
(Дістаю з кошички дзеркало)
- А в кошичку лежить... дзеркало! (здивовано)
Але воно не просте, а чарівне. Якщо його потерти - з'явиться чари.
(тру рукою дзеркало і дістаю з кошика багато маленьких дзеркал)
- Ой, як багато дзеркал з'явилося! Хочете пограти з ними? Сідайте за столики.
(роздаю дітям дзеркала)
- Тільки, хлопці, пам'ятайте - чарівні дзеркала і кидати їх, і стукати ними об стіл - не можна!
- А дзеркала вміють, і сміятися, і засмучуватися, і сердитися, і радіти. 
Гра: «Емоції» (з дзеркалами)
- Подивіться в люстерко і посміхніться, як ясне сонечко, а тепер нахмурьтесь, як чорна хмаринка.
- А тепер розсердитеся, як злий сірий вовк, а тепер зрадійте, як ви радієте подарунку!
- А дзеркало вміє вгадувати не тільки наш настрій, але і настрій героїв різних казок.
Гра "Вгадай настрій"
- Ось подивіться, що це за казка?
( розміщую на магнітній дошці фрагмент з мультфільму "Маша і ведмідь")
- Що сталося з Машею?
- А як Міша ставиться до цього: він лає або жаліє її за те, що вона з'їла так багато цукерок?
- Покажіть, як він її жаліє. Як ви думаєте, що він їй говорить?
- А з якої казки ця красива дівчинка? Як її звуть?
Розміщую на дошці фрагмент з мультфільму "Смішарики". 
Їжачок і Бараш дарують Нюше великий букет квітів
- Чому вона так радіє? Покажіть, як вона радіє подарунку.
- А тут, хлопці, з метеликами трапилося нещастя.
(розміщую фрагмент з мультфільму «Лунтик»)
- Що з ними сталося?
- Так, вони потрапили під сильний дощ, сильно промокли, замерзли.
- Хто допоможе їм обсохнути?
- Так, звичайно, добрі Лунтик і коник Кузя. 
- Зараз хлопці покажуть, як це відбувалося.
Одягаю підгрупі дітей маски метеликів, Лунтіка, коника Кузі.
Перемагаємо уривок з мультфільму
- Молодці Лунтик і Кузя! Справжні друзі, правда, хлопці?
- Яким стало настрій у метеликів після того, як вони зігрілися та обсохнули у друзів?
- Метеликам стало так весело, що вони закружляли в танці і запросили всіх вас.
- Давайте політаємо, покружимся, як ці красиві метелики.
Рухлива гра "Танок метеликів".
-Хлопці, а тепер вгадайте, хто живе на цій чудесній галявині?
Загадка:
"Над квіткою вона дзижчить
До вулика так швидко летить
Мед свій в соти віддала
Як звуть її... Бджола.
( Дістаю іграшку - бджілку Майю)
- Ось вона - ця бджілка. А з якої вона казки ви дізналися?
- А чи все добре у бджілки Майї, як ви думаєте?
Який у неї настрій? А чому сумне, як ви думаєте?
- Хлопці, а на цій галявині теж дув сильний вітер обірвав усі пелюстки з квітів, з яких Майя збирає нектар. Що ж тепер робити? Без квітів бджола не заготовит мед для своїх діток.
- Я пропоную зробити багато нових красивих квітів і подарувати їх бджілці Майї, ви згодні допомогти їй?
Гра з прищіпками "Склади квітку".
- Молодці! Які гарні вийшли у вас квіточки! Візьміть, хлопці, акуратно свої квіточки і несіть на галявину. Ось яка гарна галявина вийшла, правда?
- Майя, хлопці, вам дуже вдячна! Тепер вона збере багато - багато нектару для своїх бджілок!




Тиждень безпеки
Молодші та середні групи:
Понеділок – електроприлади – наші помічники та небезпека від них.
 Мета: сформувати поняття про те, що побутові елект­роприлади небезпечні для дітей, тому що живляться електричним струмом; закріпити і поглибити знання дітей про функції деяких побутових електроприладів: холодильника, міксера, пилосмока, електродуховки (допомагають зберегти харчові продукти від псуван­ня, полегшують прибирання квартири, допомагають швидко приготувати смачні креми, молочні коктейлі, морозиво, спекти пиріжки, торти, тістечка); розвивати зв’язне мовлення дітей під час опису електроприладів; розвивати мислення, увагу під час відгадування зага­док; виховувати обережність, слухняність.
Форми роботи:
Розгляд малюнків із зображенням електроприладів.
Екскурсія на кухню з метою ознайомлення з електроприладами.

Вівторок – «Щоб не сталося біди» (ознайомлення з правилами протипожежної безпеки).
Мета: узагальнити та закріпити знання дітей про деякі правила протипожежної безпеки: сірниками гратися не можна — гра з вогнем призводить до пожежі; якщо сталася пожежа — не ховатися під стіл, у шафу, під ліжко, а звати на допомогу; при­чини виникнення пожежі, про нелегку працю по­жежників; навчати оцінювати вчинки персонажів казки; розвивати пам’ять, мислення, бажання до­тримуватися правил пожежної безпеки; виховувати дбайливе ставлення до довкілля.
Форми роботи:
Перегляд вистави на фланелеграфі «Козенята і вовк». Бесіда за нею.
Перегляд діафільму «Про добро та зло вог­ню».
Розгляд малюнків та іграшок – пожежний транспорт.

Середа – «Ведмедик захворів» (ліки та хімічні речовини).
Мета: закріпити знання дітей про працю лікаря та медсестри (лікар оглядає хворих, виписує рецепти, призначає лікування; медсестра ставить компреси, дає ліки, робить уколи, перев’язки); показати найпростіші способи догляду за хворим (дати мікстуру, перев’язати пальця, поставити компрес); закріпити знання дітей про правила гігієни під час їжі (перед вживанням їжі треба мити руки з милом; добре пережовувати їжу із закритим ротом, не розмовляти, не пустувати за столом); про те, що не можна брати до рота неїстівні предмети, особливо ліки — від цього можна захворі­ти; розвивати виразність мови під час спілкування з хворим ведмедиком, виховувати співчуття до хворого, бажання допомогти, полікувати.
Демонстраційний матеріал: сюжетні картинки про працю лікаря та медсестри; ліки у пляшечці для вед­медика; бинт, вата для компресу; іграшковий термо­метр.
Форми роботи:
«Добрий лікар Айболить». Читання вірша К.Чуковського «Айболить». Бесіда за змістом.
Спостереження за працею медсестри, огляд медкабінету у дитячому садку. Де і як зберігаються ліки у медсестри, для чого вони потрібні.
«Зовсім це не іграшки» (аерозольні балончики, хімічні речовини, косметика).
Ми не їжа, не цукерки — нас до рота не бери (клей, мило, пластилін, ліки, ґудзики тощо).

Четвер – «Наша квартира» (особиста безпека вдома).
Мета: вчити дітей обережно поводити себе наодинці вдома: не виходити на балкон; що не можна робити, коли сам вдома (вмикати елект­ричний струм, газ, брати гострі предмети, сірники); виховувати дбайливе ставлення до особистого здоров’я.
Форми роботи:
Бесіда «Бачив я не раз, як вмикає мама газ».
Бесіда «Лежать у столі виделки, шило і ножі».
Бесіда «Ох і любить наш Антон вийти на балкон».

П’ятниця – «Сонце, вітер, дощ» – правила поведінки.
Мета: узагальнити знання дітей про різні природні явища: дощ, грозу, сніг, вітер, туман, грім; учити по­казувати рухами різні явища: сприяти вихованню адекватно правильної поведінки під час різних явищ природи; правильно підбирати одяг залежно від погоди у грі «Одягни ляльку на про­гулянку».
Форми роботи:
Заучування заклички «Іди, іди, дощику, зварю тобі борщику!».
Заучування заклички «Вийди, вийди, сонечко!».
СХД – зобразимо погоду.
Дидактична гра «Одягни ляльку на прогулянку».







Коментарі

Популярні публікації